47-fuel Cene goriv (od 10.12.2013)
95 oktanski 98/100 oktanski dizel
1,446 € 1,483 € 1,387 €
Četrtek, 27 December 2007 08:53

PIMP MY RIDE: Kymco MXU 250

Oceni članek
(0 glasov)

Midi off-road potovalnik

Pred tremi leti je na svet "prijokal" MXU 250. Takrat je bil največji iz Kymco tovarne, ki so se pri nas pričeli prodajati kot vroče žemljice. Tudi na račun zelo dostopne cene. Moj pa je iz tovarne prišel 2005, seveda še popolnoma serijski. Po prvih stotih kilometrih pa so se že pričele težnje po prvi dodatni opremi. Seveda iz razloga uporabnosti.

 
Slovenija je še danes dokaj skopa glede raznovrstne dodatne opreme. Uradni zastopniki imajo v ponudbi originalno opremo, vse kar pa je izven teh okvirjev pa je potrebno preko naročil kupovati v tujini.
A mene osebno konfekcijske stvari še posebno tehnične ne pritegnejo vedno. V domači delavnici so pričele zamisli rasti in se vedno bolj kazati v najprej papirnati in nato tudi kovinski obliki.

Najprej je prostor dobil vitel. Na prednji nosilec prtljažnika je bilo potrebno navariti po meri narejen nosilec, vse razširitve prtljažnika in spodnjo mrežo za prtljago. Po končanem varjenju je bilo potrebo izžgati plastifikacijo, speskati vse dele in ponovno plastificirati. Tudi zadnji prtljažnik je doživel razširitve na strani in zadaj zaradi kovčka.

Seveda je k vitlu prišla še kompletna električna napeljava. Na belansi je stikalo za krmiljenje vitla, na prednjem delu pa je montirana tudi vtičnica za daljinsko krmiljenje. Spredaj so montirane tudi dodatne lečaste "špic" luči, vsaka po 50W. Zadaj pa je prostor dobila luč za vožnjo vzvratno ali pa za uporabo na terenu.
Belansa je dvignjena za 60 mm, kar pripomore k boljši vodljivosti. Za zaščito rok pa sem montiral Acerbis ročke, narejene prav za ATV vozila.

Zadnji 70 litrski kovček je iz podjetja SHAD, ki je prav tako za ATV vozila. Montaža je zahtevala veliko pozornosti, saj je pritrjen na sistem U objemk iz inox-a in metuljčastih matic za hitrejšo demontažo brez orodja. Kovček pa sedi na gumi nosilcih, da ne poškoduje prtljažnika. Na vrhu so montirani še nosilci za naknadno vezavo prtljage. Ima tudi blazinico za naslon sopotnika, zato je montiran dovolj nazaj, da se lahko vozita dve odrasli osebi.Image

Prednji kovček je tekstilni in pritrjen z lastnimi pasovi in tako zelo priročen za snemanje in jemanje s seboj. Ker je veliko stvari montiranih po lastni zamisli in ne z uporabo tovarniškega pritrdilnega materiala, so stvari zelo čvrsto na svojem mestu. Kar pa pride predvsem do velike veljave šele pri vožnji po terenu, ki ponavadi prinese velike obremenitve.
Kot popolnoma unikatno delo pa so pohodne zaščite iz Alu plošč debeline 5 mm. Najprej je bilo potrebno narediti modele iz kartona. Ročno sem z uporabo vbodne žage izžagal vse plošče in jih vpasal na svoja mesta. Nato je sledilo peskanje s steklenim prahom, ki naredi zelo fino površino. Končna obdelava je nastala z luksiranjem na srebrno barvo. Vsi pritrdilni vijaki za alu plošče in plastiko so inox s širokimi podložkami in varnostnimi maticami.

Za sam izgled in vozne lastnosti so kolesa razširjena za: spredaj 100 in zadaj 80 mm. Na zadnji nihajni roki pa je montirana tudi vlečna kljuka. Nad njo pa je registrska tablica na posebnem, enostavno snemljivem nosilcu (zaradi natikanja priklopa prikolice).

Na sprednjih nihajnih rokah so na spodnji strani montirane zaščitne alu plošče. Nad zadnjim levim blatnikom je montirana zložljiva lopata, ki se spremeni tudi v priročno žago. Nad zadnjim desnim pa je žična ključavnica dolga 1,5 metra z vgrajenim električnim alarmom. Nad prednjim desnim pa je montirana zelo močna in kvalitetna ključavnica, ki pogosto pride prav.
ImagePnevmatike so večje. Zadaj imajo izredno grob profil, kar pride do veljave pri off-road vožnjah, pri asfalni podlagi, pa je potrebno računati z manjšim oprijemom. Originalne zadnje pnevmatike pa so sedaj nataknjene na prednjih platiščih.

Ker so roke zaščitene pred vetrom in je krmilo dovolj dvignjeno, je na vrsto prišlo že steklo. A težko je dobiti ravno prav velikega, da deluje, a ne kazi same podobe. Najboljša izbira je bila nizko steklo iz pleksija, ki originalno paše na Buell Ulysses model. Tako se je celota skladnosti in predvsem uporabnosti zaključila v celoto. Nobena stvar ni zaradi izgleda brez funkcije.

V prihodnje pa je v načrtu še dodelava motorja:
1) menjava uplinjača iz 18 na 26 mm
2) nova motorna elektronika, ki je brez omejevalca obratov in iz sedanjih 8.000 o/min dovoljuje 10.000 o/min, kar pomeni zelo veliko pridobitev
3) nov variomat z drugimi valčki (Polini ali Malossi)
4) druga centrifugalna sklopka, ki prijema pri mnogo višjih obratih (zaradi speljevanj v težkih pogojih)
5) jermen s kevlar vlakni
6) nov (homologiran) izpušni sistem, da motor lažje zadiha
7) opcija: drugačna odmična gred in kit za povečanje prostornine na 285 ccm

ImageS takšnimi predelavami bi iz sedanjih 17 KM dobil okoli 28 do 30 KM, kar pa bi močno spremenilo karakteristike in sposobnosti. V mislih pa imam tudi menjavo zadnjega zobnika, za nekoliko večjega (cca 5 zob), kar bi na off-road vožnjah dobil več moči na kolesa. Za končno hitrost pa bi poskrbel nov variomat in več obratov motorja, kar pa ni prioriteta tega modela, saj gre že sedaj okoli 90 km/h.

Do sedaj je bilo vloženega mnogo truda in sredstev, ter prevoženih je le okoli 2.000 kilometrov. A Kymco je naprodaj, v kolikor bi kdo želel nadaljevati začeto ali pa je imeti nekaj ker le redko vidiš.

Sponzorji:
Peskanje in kovinski izdelki Sandi Štupica s.p., Domžale
WBC d.o.o., Stična pri Ivančni Gorici
Sfismo d.o.o.
Rozman Servis, Tržič
 
Info: Bojan Črnologar, 040-646-948

Za komentiranje se prosim prijavite!

Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player