47-fuel Cene goriv (od 10.12.2013)
95 oktanski 98/100 oktanski dizel
1,446 € 1,483 € 1,387 €
Četrtek, 26 September 2013 07:05

»Anti-lowside« tehnologija – Bosch MSC

Objavljeno v Razno
Oceni članek
(0 glasov)

Gre za velik korak naprej na področju elektronske podpore motociklov, ki se vse bolj približujejo naprednemu avtomobilističnemu svetu, za katerega prav tako veliki meri skrbi nemški strokovnjak Bosch. Nova Boscheva »anti-lowside« tehnologija je že razvita in se bo najprej znašla v KTM-ovemu enduro potovalniku novega modelnega leta, 1190 Adventure.

Kot prva serijska motocikla z vgrajeno omenjeno tehnologijo se bosta na seznam vpisala 2014 KTM 1190 Adventure in še bolj terenska različica, Adventure R. Boscheva tehnologija MSC (Motorcycle Stability Control) prestavlja idejo, ki povezuje sistem nadzora proti zdrsu pogonskega kolesa, zavorni sistem, ki porazdeljuje zavorni učinek med obe kolesi in klasični ABS sistem, na novem nivoju.

Glavni cilj in namen tehnologije je delovanje sistema tako na ravninah kot v zavoju, za to pa skrbijo senzorji, ki zaznavajo nagib oz. naklon motocikla in temu primerno priredijo parametre ABS sistema ter omejijo moč na zadnje kolo. Zaviranje v zavoju, ki običajno pomeni željo po ravnanju motocikla in s tem siljenje motocikla iz linije, sistem dopolni tako, da optimalno porazdeli zavorni učinek, ne da bi do ravnanja motocikla prišlo in na način, da se ohranja kar največja možna stabilnost. Sistem tudi omeji največje stopnje zaviranja in določi največji možni učinek zaviranja v zavoju ter zaviralno silo na sprednje in zadnje kolo, s čimer prepreči »lowside« padce in to je nekaj, kar običajen ABS sistem ne zmore narediti, četudi omogoči, da nobeno od koles ne zablokira.

ktm-1190-adventure-r-bosch-msc-02

Boschev sistem MSC bo besedah Boscha prispeva še k večji stabilnosti motocikla ob zaviranju, poleg tega pa je povezan tudi s sistemom proti zdrsu pogonskega kolesa. Ta omejuje podajanje moči na zadnje kolo in s tem prepreči kakršnakoli nehotena in nenadzorovana dvigovanja sprednjega kolesa, deluje pa tudi obratno, in sicer tako, da ob močnem zaviranju preprečuje dvigovanje zadnjega kolesa.

Za takšno delovanje skrbijo senzorji in računalniška enota, ki več kot stokrat v sekundi neprestano preračunava podatke in skrbi za kar najboljši možni zavorni učinek v vsaki situaciji, še posebej v zavoju, kar je pravzaprav največja novost, ki jo MSC elektronika vpeljuje. Seveda nova tehnologija ne more prelisičiti fizike in prekomerno zaviranje v napačnem trenutku še vedno lahko vodi do padca, vendar pa je ta z MSC sistemom precej manj verjeten.

Lastniki 2013 KTM modelov 1190 Adventure lahko do omenjene tehnologije pridejo že s posodobitvijo njihovega zavornega sistema s primerno programsko opremo, seveda, proti doplačilu.

Video

Za komentiranje se prosim prijavite!

Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player
Get Adobe Flash player